Monday, May 28, 2012

Teruja dengan buggy murah- RM 40

Kisah buggy kali ini merupakan kisah yang berlaku secara kebetulan sahaja. Mane taknye dikatakan kebetulan kesnye sabtu lepas selepas habis kerja aku dan Irdiena melawat la ke carefour dengan tujuan utama nak beli susu Dutch lady yg kononnye promosi RM18 ++ nak compare dengan harga biase adalah rm 24++. Memang benar la promosi harga yang murah tapi malang nasib aku tak kesempatan nak belinye kerana telah kehabisan stok yang ade tinggal pun perisa madu dan coklat. So nampak gaya terpaksalah aku singgah beli kat tunas manja sbb before ni memang aku selalu beli susu tu kat tunas manja pun sebabnya harga kat tunas manja juga merupakan harga yang paling rendah aku dapat setakat nih la.. RM 22.++ tp x tau la klu aku tak tau ade lagi tempat lain yg lebih murah dari tunas manja nih....

Nak jadikan cerita ...since susu yang murah mmg dah tak dapat aku pun rewang2 la dalam carefour tetibe je kaki ku terbehenti dek penat mendukung si Irdiena nih..kebetulan kat tengah2 tu ade pulak promosi stroller dan buggy tp yang paling aku terkejut bile lihat harga buggy yang di pamerkan adalah rm 40. lame jugak aku dok merenung harga tersebut betul ke pandangan aku tuh atau mungkin kesilapan  technical. 

Agak terkejut dengan harga tersebut aku mendekati buggy tersebut mmg betul lah harga tersebut dan yang pasti harga tersebut mmg murah nak compare dengan harga biasa yang sudah tentu nye rm 100.++. sebab sebelum nih pun aku beli buggy di Giant pun dengan harga RM129.00.Berhenti sejenak aku terpikir mengapa terlalu murah mesti ade something yang menyebabkan harga turun mendadak..rupe2 nye..harga murah tu disebabkan barang tersebut merupakan barang reject. Buggy tu pun xdelah banyak sangat yg ade pun hari tuh x sampai la 10 biji. so aku pun dok belek2 la tengok kat mane masalah  buggy tersebut satu persatu aku belek..tetiba dtg satu family tanpe membelek2 pun terus terjah ambik 3 stroller kat situ. Alamak aku pun agak terkejut jugak..tgk situasi tersebut... nasib baik aku dah letak Irdiena atas buggy tersebut. Nasib aku agak baik aku jumpe la hanya sedikit kecacatan pd buggy tersebut iaitu di bahgian pemegang buggy tersebut ade aksesori yang agak kecil tercabut.  Memandangkan harga yang begitu murah aku pun x pikir panjang terus aje  beli buggy tuh walaupun kat rumah stroller besar dan buggy masih elok dan boleh digunakan. Dalam kotak fikiran kau hanya buat untuk standby sbb susah nak dpt buggy semurah tu walapun ade kecacatan yang bgitu kecil yg sekali pandang memang langsung x jejaskan imej buggy tersebut.

Balik rumah aku cerita kat adik aku terkejut dia dengar harga yang aku  beli tuh ye la Harga pameran RM 40 tetapi bile gi bayar hanya RM 39.90. Syok kan dapat barang reject dengan harga yang murah dan condition nya 99% bagus dan kecacatan hanya 1%.

1 comment:

Anonymous said...

yup...happy too

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KISAH-KISAH SILAM:-

Popular Posts

Familyku Harapanku

Familyku Harapanku

Zarith Sofea - 4 Thn

Dad & Daughter

Dad & Daughter

SOFEA & CORN

SOFEA & CORN

Adik n Kakak with Toys

Adik n Kakak with Toys

Convocation 2001

Convocation 2001

My Blog List