Tuesday, January 27, 2009

27 JANUARY 2009

Nasi Ayam..tahun baru cina, 

Hari ini merupakan hari ke dua bercuti sempena sambutan tahun baru cina. Walaupun cuti ini agak panjang tapi aku tak sempat jugak nak pergi jalan-jalan sebabnya hubby aku kene keje...surat khabar tetap jalan... nak buat camne..dah kejenye camtu..tak kira masa...so kene akur ajer la...
Since hubby keje..nak jalan-jalan pun tak boleh....naj masak pun tak tau nak masak aper...bukak peti ais..tengok ade ayam jer....so aku dok pikir jugak nak masak aper...nak goreng ayam merah rasanya dah jemu la pulak, nak gulai ayam pun rasa macam dah tak lalu gak..pikir dok pikir ...so aku masak la nasi ayam..kegemaran my princess Sofea dan Erlysha...depa berdua ni...memang suka bebenor makan nasi ayam..tapi....yang dia suka hanya nasi dan sup..ayam dia tak makan pun... kebetulan pulak..mak ngah dan pakciknya ade balik sempena cuti panjang so buat la nasi ayam makan ramai-ramai..seronok jugak sekali-sekala makan beramai...
Aku pun bukan la pandai sangat buat nasi ayam....tp tak sangka lak..ramai yg puji kata best...nak kata aku ikut resepi tak der la pulak..hentam keromo jer..just campak-campak tapi inilah hasilnya... jadi inilah dia menu tengah hari kami sekeluarga.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KISAH-KISAH SILAM:-

Popular Posts

Familyku Harapanku

Familyku Harapanku

Zarith Sofea - 4 Thn

Dad & Daughter

Dad & Daughter

SOFEA & CORN

SOFEA & CORN

Adik n Kakak with Toys

Adik n Kakak with Toys

Convocation 2001

Convocation 2001

My Blog List