Tuesday, April 12, 2011

Allahuakbar..

Allah huakbar...macam -macam dugaan dalam kehidupan kite sebagai khalifah Allah di muka bumi ini. Hari ini sekali lagi dugaan mendatang..walaupun hanya dugaan kecil namun cukup menguji kesabaran aku sebagai umatnye  yang masih lemah dan terkapai2 mencari destinasi kehidupan yang lebih sempurna.

Ya Allah tabahkan hatiku semoga segala dugaan yang kau berikan merupakan madu untuk ku..Ya Allah sesungguhnya dugaan ini merupakan titik permulaan untuk aku terus berjaya dikemudian hari..aminnn..

Tetiba hari ni perasan sensitif timbul dalam jiwa aku nih....rasa terkilan..rase sedih....semua rase la ade...sedikit amarah pun ade...walaupun aku tahu mende itu hanya perkara yang kecil yang tak perlu diperbesarkan..tp kadang-kala perlu di luahkan supaya tidak meletup di kemudian hari...

Dalam keadaan pikiran yang dikawal emosi kerasionalan memang dah takde.. fikiran pun dan singkat..rase nak buat keputusan pun dah tak pikir panjang mai hentam sahaja asalkan puas hati dan tercapai ape yang dihajati.

Tapi aku bersyukur jugak...dalam keadaan aku yg begitu stress dan diluar kawalan itu aku ade penyejuk suhu...iaitu  suami aku..dia klu dgr aku buke radio buruk ku...(berleter) dia mmg x cakap ape pun dia diam je...buat  tak tau...walaupun kadang tu aku tau dia pun bosan bile dgr mak nenek berbunyi..tp dia pekakkan je telinga...kirenye dia seorang yang penyabar jugak la tak macam aku nih agak hot temper jugak le...klu x kene tempatnye. 



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KISAH-KISAH SILAM:-

Popular Posts

Familyku Harapanku

Familyku Harapanku

Zarith Sofea - 4 Thn

Dad & Daughter

Dad & Daughter

SOFEA & CORN

SOFEA & CORN

Adik n Kakak with Toys

Adik n Kakak with Toys

Convocation 2001

Convocation 2001

My Blog List