Saturday, July 30, 2011

26 May until today

26 May until today so many thing happened. So many stories yang nak diceritakan tp not all just yg important aje k...

Peristiwa 1: lebarkan sayap perniagaan..

Alhamdulillah perniagaan di Midtown semakin stabil dan hasilnye juga semakin bertambah syukur rezeki dr Allah. so aku melangkat selangkah lagi ke depan selepas Midtown aku mula melebarkan sayap perniagaan aku ke Taman Lerang dan Esplanade Tanjung Api pula. Actually bukan selangkah tu tp 2 langkah aku rase...apepun aku mohon agar ape yang dilakukan ini akan dipermudahkan dan diberi petunjuk serta diberkata dari yang Esa..mohon juga doa kalian sahabat handai mendoakan kami sentiasa beroleh keberkatan dan kejayaan.

Peristiwa 2: Ambil anak Angkat..

Ramai yg bertanye nape aku ambik anak angkat..actually aku pun takde jawapan yg konkrit yang aku tau bile diberitahu anak itu hendak diberikan kepada orang lain dan bile aku melihat baby tu naluri dan perasaan kasih sayang lahir dan secara tetiba aku rasa aku mau jaga baby tersebut..hubby aku lak green light je.. so kami decide ambik baby itu sebagai anak angkat . Bukan niat aku bile dah ambik anak angkat bermaksud aku tak mau pregnant lg..tp yang pasti ini semua anugerah Allah rezeki dr Allah. Pasti ade hikmah disebalik semua kejadian kan..InsyaAllah aku akan jaga Muhammad Zaqwan Shahrin seperti aku menjaga puteri2 ku..


Peristiwa 3: Sesi Dialog bersama Timbalan menteri Pengajian Tinggi di Kota Bharu..

Serampang 2 mata..selepas seminar kami balik ke Lebir.... Seminar satu hari di Kota Bharu tinggalkan sejarah kepada hubby aku kerana dia terpaksa menjaga 4 anak dibilik hotel. Tapi tahniah jugak kat hubby sbb dpt kawal keadaan dengan kerenah si Irdiena dan baby Zaqwan. Dalam masa yang sama alhamdulillah mak dan ayah mertua dapat menerima kehadiran Zaqwan dalam keluarga kami...nampak gaya mereka pun bg perhatian sama mcm cucu yang lain.

Ondway kami pulang ke Kuantan dr Kelantan.. kami singgah di Kuala Berang di restoran KFC.. singgah minum di situ..nak jd kan cerita dalam dok kelam kabut melayan kerenah 4 orang anak yg sedang membesar aku tertinggal hand bag aku kat KFC tu...aku sedar pulak setelah hampir 3 jam aku tiba di Kuantan... kebetulan pula hubby mintak belikan ais kiub itu la baru ku sedar hand bag aku sudah tiada... setelah puas menyelongkar dalam kete dan rumah akhir nye kami begitu confirm yg kami tertinggal hand bag kat KFC dan sepantas kilat aku menelefon 103 untuk daptkan no. KFC Kuala Berang..syukur panggilan aku dpt disambung dan aku dpt bercakap dengan pengurus KFC... bile aku tanye ade tak hand bag tertinggal dan dia ckp ade..fuhhhh...lega yang amat aku.. syukur sesangat... terpaksa la aku n hubby sambung cuti 1 hari lg untuk pergi ke terngganu semata2 untuk ambik hand bag itu...mujurlah..hand bag aku selamat disimpan oleh pengurus KFC tu terima kasih banyak2 dan x terhingga aku kpd En. Faizal pengurus KFC Kuala berang kerana telah menyelamatkan barang2 beharga aku.... susah nak dpt org jujur zaman sekarang. Ya Allah yaTuhanku hanye Allah yang tahu perasan mase tuh....pengalaman2..

Peristiwa 4: Majlis cukur Jambul Muhammad Zaqwan Shahrin

Majlis sambutan secara sederhana kami buat bersam Yusairul Harith anak mak sedar aku. Walaupn sederhana cukuplah nak mengumumkan bahawa Zaqwan secara rasmi dibawah jagaan kami.




Peristiwa 5: Sukaneka Kemas dan hari keluarga kg Sungai Karang Darat.

Sambutan kali ini hanya dibuat di sekolah tadika tidak dibuat mcm biase di Dhe Rhu Beach Resort. Ape2 hal pun sambutan tetap meriah. Tp yang paling gembira si Angah la..sbb rumah sukan nye menjadi Joghan dan first time terima medal.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KISAH-KISAH SILAM:-

Popular Posts

Familyku Harapanku

Familyku Harapanku

Zarith Sofea - 4 Thn

Dad & Daughter

Dad & Daughter

SOFEA & CORN

SOFEA & CORN

Adik n Kakak with Toys

Adik n Kakak with Toys

Convocation 2001

Convocation 2001

My Blog List